In 1988 en 1994 heb ik totaal 7 demo’s opgenomen met producer/componist ROBERT POT.
Samen vormden wij eerst het duo FUTURE WORLD PROJECT (de opvolger van het in de begin jaren 80 succesvolle duo FUTURE WORLD ORCHESTRA).
Later vonden we het toch een beter idee om onder een nieuwe naam door te gaan, dat werd dus THAT’S IT!
De opnamen had ik alleen nog op oude cassettes staan en heb geprobeerd deze te remasteren omdat ik het graag op CD wilde bewaren. In 1999 heb ik uiteindelijk een CD hoes ontworpen en de boel op CD gezet.

Klik op deze afbeelding om het gehele hoes-ontwerp te bekijken

Tracks
Feel the Love *
Desire **
I Love You So **
It’s All Over Now  **
Is It Really True *
I Can See You **
In Your Lifetime **

* Recorded in 1988 and ** in 1994 at Goose Pimples Music Studio, Hellendoorn
Leadvocals by: Rob Koning, except on ‘It’s All Over Now’; leadvocals bij Robert Pot
All backingvocals by Robert Pot en Rob Koning
All songs composed and produced by Robert Pot for Goose Pimples Music Hellendoorn
© All rights by: Robert Pot
Graphic Design by: Rob Koning
Photo’s by: Rob van Wieringen


Compilatie van 4 tracks (‘Desire‘, ‘Feel The Love‘, ‘I Love You So‘ en ‘In Your Lifetime‘ ):


Het ‘achtergrond-verhaal’ over deze CD productie (uit de Biografie 1984 – 1994) :

Eind 1987 had ik gereageerd op een advertentie van JMR Productions, een modellenbureau wat nieuwe gezichten zocht.
Ik stuurde wat foto’s op en werd in februari 1988 uitgenodigd in het American Hotel in Amsterdam voor een gesprek. Dat was met de directeur, maar ook ene Angela Alexander was aanwezig, een Amerikaanse ‘talent-scout’. Dat bleek later een goede vriendin te zijn van DONNA SUMMER!
Doordat ik ook actief was met zingen wilde zij wel eens wat horen en dus moest ik wat demo’s opsturen. Ik wachtte het rustig af…

Zij bleken enthousiast en wilde een vervolggesprek. Ondanks dat het hier eigenlijk om een modellenbureau ging werd mij toch een exclusief contract aangeboden om als zanger een geheel album op te gaan nemen! Ik was natuurlijk helemaal van het padje en tekende grif het contract…. ik had beter moeten weten…
Natuurlijk niets goed doorgelezen, ik kreeg de kans van mijn leven, toch?

Angela had inmiddels contact gezocht met componist/producer ROBERT POT uit Hellendoorn. Ik had geen flauw idee wie dit was maar vond alles best. Later bleek dat Robert een enorm succesvolle internationale carrière had in begin van de jaren ’80. Hij was namelijk één van de leden van FUTURE WORLD ORCHESTRA. Dit duo had enorme hits in binnen- en buitenland met o.a. ‘Desire’, ‘I’m not afraid of the future’, ‘Theme from E.T.’en ‘Roulette’.

Nu was de weg vrij voor een verdere samenwerking met componist/producer ROBERT POT. In maart van 1988 heb ik in de studio ‘Feel The Love’ ingezongen wat een fantastische ervaring was. Na FRITSH was dit mijn eerste keer weer in de studio. In april namen we een tweede (door Robert geschreven) nummer op met de titel ‘I Can See You’.
Er wordt een artiesten-naam bedacht: “JEREMO”, fotosessies genomen, en de ingezongen demo’s worden verzonden naar de grote Platenmaatschappijen van Nederland. Uiteindelijk ziet geen één maatschappij het zitten om iets met deze nummers te gaan doen. Robert en ik begrepen er niets van! Teleurgesteld besluiten we om elkaar voorlopig weer vrij te laten en gaan ieder onze eigen weg. We houden echter nog wel contact. In 1993 komt er nog een vervolg op onze samenwerking en gaan we het als duo met de naam ‘THAT’S IT!’ proberen.

Nadat we onze samenwerking in 1989 beëindigd hebben belt componist/producer ROBERT POT mij begin 1994 op met de vraag of ik geïnteresseerd ben om weer samen te gaan werken aan nieuwe nummers. Robert wil graag FUTURE WORLD ORCHESTRA nieuw leven inblazen en vraagt of ik samen met hem dit duo wil gaan vormen.
En dus gaan we verder waar we destijds zijn gestopt. Hij heeft al 7 nummers klaar liggen die alleen nog ingezongen moeten worden.
Ik reis een aantal keer op en neer naar zijn studio in Nijverdal. Daar werken we hard aan de nieuwe nummers, laten een professionele fotosessie maken door fotograaf Rob van Wieringen en is er zelfs sprake van dat we met één song op een promo-verzamel-album gaan komen bedoelt voor het ‘Music-Medium’ in Cannes!

We beginnen eerst onder de naam FUTURE WORLD PROJECT maar veranderen dat later tóch in een échte nieuwe naam “THAT’S IT!” Ik ontwerp een logo voor onze naam en gebruiken dit samen met de foto’s als promotiemateriaal.

Ondanks het feit dat we er allebei van overtuigd zijn dat we te gekke songs hebben opgenomen lukt het uiteindelijk toch niet om deze aan de man te brengen.
Opnieuw scheiden onze wegen na deze teleurstelling. Doordat ik ook enorm druk ben met alle studio-opnamen in Oude Meer kom ik dit keer in ieder geval niet met een ‘kater-gevoel’ thuis op de bank te zitten. Dat scheelt, maar het blijft echter toch jammer dat dit project niet van de grond is gekomen.